Księgowość małych firm Radom
Prowadzenie księgowości małej firmy - o czym trzeba pamiętać?
Prowadzenie małej firmy wiąże się z księgowością uproszczoną, obowiązkami podatkowymi oraz składkami ZUS. To dla przedsiębiorcy 3 najważniejsze obszary. Współpracując z naszym biurem rachunkowym, nie musisz się o nie martwić. Zadbamy o wszystkie formalności oraz poinformujemy Cię na czas o wysokości podatku dochodowego i składek ZUS. Przedstawimy również możliwości ich obniżenia.
Prowadzenie księgowości małej firmy wymaga obliczania wysokości podatków. Podstawowe, z którymi zetkniesz się prowadząc własną firmę, to PIT i VAT. PIT jest obliczany na bazie dochodu, czyli przychodu pomniejszonego o wydatki. Rozliczenia podatku od towarów i usług z kolei dotyczą przedsiębiorców, którzy są czynnymi podatnikami VAT. Ciężko Ci się w tym odnaleźć? Spokojnie. Wystarczy, że my to wszystko wiemy. Ty możesz spokojnie skupić się na rozwoju firmy.
Jeżeli dopiero planujesz zakładanie działalności gospodarczej, pomożemy Ci przejść przez cały ten proces. Doradzimy najlepszą formę opodatkowania, pomożemy wypełnić wniosek i wyjaśnimy wszelkie wątpliwości.
Uproszczona księgowość - którą formę opodatkowania wybrać?
Dzięki uproszczonej księgowości, niewielkie podmioty gospodarcze unikają konieczności prowadzenia bardziej kosztownej i skomplikowanej pełnej księgowości. Gromadzimy dane finansowe dla naszych klientów i ustalamy wysokość ich podatku według prostszych zasad. Taka księgowość przysługuje Ci dopóki nie przekroczysz przychodów z prowadzenia działalności w wysokości 2 mln Euro, za poprzedni rok obrotowy. Kiedy się z nami skontaktujesz sprawdzimy też, czy spełniasz resztę wymogów, uprawiających do prowadzenia tego rodzaju księgowości.
Pozostaje pytanie, którą formę uproszczonej księgowości wybrać, żeby cieszyć się największymi korzyściami. To pytanie, z którym bardzo często się spotykamy, dlatego przybliżymy Ci najważniejsze kwestie i ułatwimy podjęcie decyzji. Po szczegółową analizę Twojej sytuacji zapraszamy pod numer telefonu: 691 738 772.
Korzyści, jakie zapewnia Księga Przychodów i Rozchodów (KPiR):
- uproszczona księgowość w tej formie, pozwala wliczać w koszty wszystkie wydatki, wiążące się z prowadzeniem działalności - to obniża podatek dochodowy;
- to szczególnie korzystna opcja dla przedsiębiorców, których działalność generuje duże koszty.
Zalety rozliczania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych:
- to najbardziej opłacalna opcja dla przedsiębiorców, którym przysługują niskie stawki podatku;
- księgowość uproszczona w tym wypadku nie wymaga prowadzenia KPiR, a jedynie ewidencji przychodów.
Korzyści z wyboru ewidencji VAT:
- najwięcej zyskują na tym przedsiębiorcy, którzy kierują ofertę do innych czynnych podatników VAT (oferują im wówczas ceny netto);
- kiedy planowane są duże wydatki (można uzyskać zwrot nadwyżki naliczonego VAT-u).
Niezawodne prowadzenie księgowości Twojej małej firmy!
Będziemy z Tobą w ciągłym kontakcie. Osobiście, telefonicznie lub mailowo - jak wolisz. Dokumenty i faktury możesz nam wysyłać bez wychodzenia z domu. Poinformujemy Cię o możliwościach optymalizowania kosztów, z których możesz korzystać na każdym etapie rozwoju swojego biznesu. Nasze bogate doświadczenie w finansach to dodatkowy atut, który na pewno Ci się przyda. Myślisz o kreadycie lub leasingu? W tym też pomożemy.
FAQ
Najczęstsze pytania dotyczące księgowości małej firmy
- Ile kosztuje prowadzenie księgowości małej firmy?
W naszym Arcy Biurze Rachunkowym z Radomia koszt prowadzenia KPiR i ryczałtu możesz sprawdzić w Cennik uproszczonej księgowości KPiR oraz Ryczałtu. Zależy w głównej mierze od ilości dokumentów i faktur, które w ciągu miesiąca mamy rozliczyć. Możesz poszerzyć współpracę z nami również o inne usługi, m.in. prowadzenie kadr i płac oraz sporządzanie wniosków do PFRON czy staranie się o kredyt.
- Dlaczego warto zlecić księgowość małej firmy księgowej?
Korzystając z usług profesjonalnej księgowej, unikasz konsekwencji ewentualnych pomyłek. Nasze biuro dysponuje ubezpieczeniem OC, dzięki któremu gwarantujemy Ci bezpieczeństwo w tym zakresie. Dodatkowo księgowa zdejmuje z Ciebie konieczność bieżącego śledzenia nowości prawnych związanych z księgowością. Nie musisz też uczyć się jej samodzielnego prowadzenia.
- Czym jest Księga Przychodów i Rozchodów (KPiR)?
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (KPiR/PKPiR) to uproszczona forma ewidencji przychodów i kosztów ponoszonych przez firmę. Stanowi podstawę obliczania wysokości podatku oraz rocznych podsumowań opłacalności prowadzonej działalności.
- Kto może prowadzić uproszczoną księgowość?
Księgowość uproszczona może być prowadzona przez osoby fizyczne, spółki cywilne i jawne osób fizycznych, spółki partnerskie, a także spółdzielnie socjalne. Warunkiem jest próg przychodów osiągniętych w poprzednim roku obrotowym, który wynosi 2 mln Euro. Jeśli firma przekroczy tę kwotę, musi prowadzić księgowość pełną.
- Kto nie może prowadzić księgowości uproszczonej?
Księgowość pełną muszą prowadzić spółki z o.o., komandytowe, akcyjne i komandytowo-akcyjne. Również osoby fizyczne, spółki cywilne i jawne osób fizycznych, spółki partnerskie i spółdzielnie socjalne po przekroczeniu przychodu 2 mln Euro za poprzedni rok obrotowy, są zobowiązane do prowadzenia pełnej księgowości.
- Co można odliczyć od podatku prowadząc własną dziłalność?
Można przede wszystkim odliczyć koszty prowadzenia działalności, czyli te, powiązane z usyskaniem przychodu. Ustawa o PIT nie definiuje, co dokłądnie może być owym kosztem. Najczęstsze przykłady, z którymi my spotykamy się prowadząc KPiR naszych klientów to: koszty eksploatacyjne, zakup materiałów, sprzętu, paliwa czy oprogramowania. Zdarza się również, że wliczamy w to majątek prywatny przeznaczony na cele firmowe.